1e week aanboord (2)

29 juli 2016 - Walvis Bay, Namibië

De eerste blog heb ik niet af kunnen maken, dus ga ik het nu proberen. Ik heb nu alle tijd. Gelukkig. De tweede dag was intensief. We kregen drie dagen lang trainingen. Deze dag kregen we de eerste training. Safety training. Nu vergeet ik weer iets. Voor de training hadden we nog bijbelstudie. We kregen een bijbelstudie met als toepassing voor de komende landen. Voor Gabon en Kameroen. In die landen spelen de demonen een grote rol. Een zeer grote rol. Zij leven daar in angst voor de demonen. Een paar afrikanen die hebben daar een getuigenis voor afgelegd, en dat was hartverscheurend. De bijbelstudie ging over hoe we dat op de beste manier kunnen aanpakken. Hoe we het best het evangelie met hen kunnen delen, om hen te verlossen van die angst. Het was heel mooi.

Terug naar de safety training. De hele dag kregen we presentaties en les over de veiligheid op het schip. We moesten de hele boot door om alles te komen weten. Dat is nogal wat met 9 decks. Eind van de dag was ik helemaal kapot, en kon ook echt niet meer opletten. Dat was echter niet handig, want aan het eind kregen we een toets over de veiligheid. Ik hoop maar dat ik geslaagd ben, hahaha.

Na het avondeten gingen Annica (Nederlandse vrouw), Belinda (Australisch meisje) en ik naar floorball. Er zijn allemaal dingen te doen op het schip, waaronder dus floorball. Wij hebben in de avond twee uur lang gefloorballd. Ontzettend vermoeiend, maar ook ontzettend leuk! Ze zijn allemaal easy-going, dus als je er niks van bakt, maakt het gelukkig niks uit. Pfieeuw. Dit was de tweede dag in het kort. Of zo kort mogelijk.

Ik zal niet een blog sturen van elke dag, want op een gegeven moment wordt het een routine.